maandag 31 juli 2017

mini borduurtjes en bijzondere exposities






Al enkele jaren lag er hier een mapje met tuinfoto's die ik maakte in de Hortus.
Het kwam er  steeds  niet van om er iets mee te doen.
 Nu maar voor de dag gehaald, en telkens wat rechtstreeks op de foto geborduurd.
Niet zo gemakkelijk, om de knoopjes steek  op het papier te maken , maar daar heb ik toch iets op gevonden..


Een detail ..


De groene  blaadjes waren precies geschikt voor gewone  span steekjes.


Een herfst blad in een plasje water was ook heel geschikt om te borduren.


En ook dit vennetje lukte aardig.
 Ik maak er maar kaarten van denk ik....



Voor mijn vriendin Cobi die heel graag kruissteek patronen borduurt, 
maakte ik met haar borduursel een mapomslag.




Er was ook nog gelegenheid voor een bezoekje aan Den Bosch.
De expositie van ChiaruShiota is werkelijk magnifiek. 
Ademloos gekeken  naar al die gespannen draden. Een aanrader!
 Nog tot 15 oktober te zien in het Noord Brabants museum


Binnendoor nog naar het Stedelijk museum , om  de tt. van Bart Hess 
te zien. Hij maakte zeer bijzondere  sculpturen van Latex door een 


Ook van Latex deze vreemde  vormen.
Het is een onderzoek naar de mogelijkheden van het materiaal. 
Toch zeer interessant! 

En tegelijk maar even de andere zaal van het museum met de sieraden en keramiek bekeken.
Ook altijd de moeite waard!
Allebei de exposities ook tot 15 oktober,



5 opmerkingen:

Marlien zei

Apart je geborduurde fotos.
Vooral die onderste.
Heb zoiets wel eens gezien, met stiksteekjes op zwart wit fotos.
Maar dqn om bv plooien te versterken.

mia zei

Wat een prachtige foto met al dat rood. Hannie die kaarten zijn weer heel mooi.

Frederika zei

Wat een leuk idee om op de foto's te borduren. Het geeft een erg leuk resultaat

Janny de Roo zei

Heb je de foto's op "gewoon" papier afgedrukt of heb je dat op stof gedaan....op papier lijkt mij wel een moeilijke opgave namelijk.....Ze zijn wel erg mooi geworden en ja natuurlijk de steelsteek is altijd goed voor een bladsteel....!

Ellen zei

Weer genoten van je blogje , leuk dat ik je vorige week tegen kwam samen met je man!