dinsdag 5 december 2017

Wij komen van 't Oosten....


"Nostalgie" was het thema bij de Uitdaging  voor 1  december.

Voor mij was het meteen duidelijk wat ik zou gaan maken.


Driekoningen zingen!
Vroeger gingen we op 6 januari altijd  met een groepje of met mijn zussen,
 verkleed als koningen   (heel simpel met tafellakens of oude gordijnen ) 
met een lampion, de huizen langs om te zingen. Overal kregen we snoep of wat centjes.

Regelmatig waaiden de lampionnen uit, of vlogen zelfs in brand, maar dat hoorde er bij!
Tot we van de kou naar huis gingen om de "buit" te verdelen.

Voor mijn werkje gebruikte ik een nachtblauwe geverfde lap,
 en daarop screenprint om de huizen te verbeelden.


Op transfer verf papier  een  Driekoningen lied geprint en verstevigd met acrylwax


De koningen zijn van geschept papier  wat ik enkele malen verfde met metallic verf. 
Zo  wordt het als leer, en goed te stikken.
Van brokaat resten de koningsmantels. 

                                             Natuurlijk ook flink machinaal gequilt .
                                                De ster van goudstof met  transferfolie .

                                             Voor mij een herinnering van vroeger.
                                                      Maar het Driekoningen zingen
                                                   gebeurt nog steeds in Tilburg   !                                                     
                                       

5 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een prachtig quiltje,Hannie. Het lijkt op Sint Maarten, maar heeft een andere oorsprong. Pure nostalgie allemaal.

Johanna Zweden zei

Wat mooi Hannie.

Dank je wel voor je mooie kaart en ja ik hoop je volgend jaar zeer zeker weer eens te mogen zien.

Kan je mij een mail sturen ben alle Email adressen kwijt en kan nu weer op mijn computer

Fijn weekeinden liefs Joke

Hélène zei

Wat een mooie verwerking van de nostalgie, een prachtig kleur gebruik, echt koninklijk

joke zei

Mooi weer Hannie. De acrylwax, daar lees ik vaker over, maar ik kan hem nergens kopen. Waar koop jij het?

Suus zei

Wauw wat een mooi quiltje Hannie en ook je verhaal is erg leuk.